ШАНОВНІ СПОЖИВАЧІ ПОСЛУГ!
Вишгородське МКП «Водоканал» повідомляє про зміну порядку нарахування оплати за спожиті послуги централізованого водопостачання та централізованого водовідведення в багатоквартирних житлових будинках!
В грудні 2024 року на виконання вимог Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», завершилася процедура встановлення вузлів комерційного обліку - загальнобудинкових приладів обліку.
Загалом, за період вересень-грудень 2024 року вузлами комерційного обліку обладнано 110 багатоповерхових житлових будинків.
Роботи зі встановлення фінансувалися за рахунок коштів місцевого бюджету.
Мета встановлення вузлів комерційного обліку (загальнобудинкових лічильників) – це забезпечення обліку споживання води в усьому багатоквартирному будинку. Їх встановлення дасть можливість Вишгородському МКП «Водоканал» контролювати витрати води по кожному окремому будинку.
Загальнобудинкові лічильники в кожен багатоквартирний будинок: що це означає для споживачів – мешканців багатоповерхових будинків.
Вимогами Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», вимогами наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №315 від «22» листопада 2018 року «Про затвердження Методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг» передбачено, що споживачі-мешканці багатоповерхових будинків повинні сплачувати за весь обсяг (100%) води, який надійшов до будинку, згідно показників загальнобудинкового приладу обліку. А отже – передбачається додаткове нарахування – середньомісячний розподіл різниці між обсягом холодної води, виміряним загальнобудинковим приладом обліку (комерційний вузол обліку) та сумарним обсягом спожитої холодної води за показниками квартирних (індивідуальних) приладів обліку. В подальшому – небаланс.
Звідки береться різниця в показниках загальнобудинкового комерційного і квартирних лічильників (небаланс)?
З практики Вишгородське МКП «Водоканал» виділяє деякі з найрозповсюдженіших причин виникнення небалансів:
- Несвоєчасне або некоректне подання споживачами показників квартирних лічильників.
- Втручання у роботу вузлів обліку або порушення їх роботи (магніти, самовільні врізки у будинкову мережу водопостачання).
- Метрологічна похибка між загальнобудинковим і квартирним вузлами обліку, (лічильники, яким понад 12 років можуть мати похибку і пропускати більший об’єм води, або не обліковувати її споживання).
- Кількість прописаних жителів з фактичною кількістю тих, які проживають у квартирах, де відсутні лічильники.
- Витік води у підвальному приміщенні, аварії, використання води на потреби будинку без обліку (необліковані витрати води на полив зелених насаджень, ремонт під’їздів тощо).
Згідно Методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг, різниця (небаланс) буде розподілятися наступним чином:
- в будинках, де всі приміщення (на 100%) обладнанні квартирними (індивідуальними) приладами обліку: різниця (небаланс), яка виникає між обсягом за показниками загально будинкового приладу обліку та сумарним обсягом води (за показниками всіх квартирних водомірів в багатоповерховому будинку) розподіляється між всіма споживачами пропорційно спожитому обсягу холодної та гарячої води;
- в будинках, де частина приміщень не обладнана квартирними (індивідуальними) приладами обліку холодної води:розподіл різниці (небаланс), яка виникає між обсягом за показниками загальнобудинкового приладу обліку та сумарним обсягом води (за показниками всіх квартирних водомірів в багатоповерховому будинку) відбувається між споживачами, які не мають квартирних водомірів (сплачували раніше за нормами питного споживання) пропорційно кількості осіб, які фактично користуються послугами централізованого водопостачання та водовідведення.
Отже, Методика розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг стосується в першу чергу тих споживачів, чиї приміщення не обладнані квартирними лічильниками холодної води. На сьогодні таких споживачів по місту Вишгороду близько 7 %.
Вишгородське МКП «Водоканал», для уникнення в подальшому неприємних ситуацій та непорозумінь, в черговий раз звертається до споживачів послуг централізованого водопостачання та централізованого водовідведення з проханням не гаяти часу та терміново встановлювати квартирні прилади обліку (лічильники) тим споживачам, які їх досі не мають.
Адміністрація Вишгородського МКП "Водоканал"